Autor: Praha IN
Seifertovu ulici na Praze 3 čekají změny. Budou nově uloženy tramvajové pásy, mělo by přibýt více zeleně. Někteří návrh vítají, jiní se staví proti. Jedním z těch, kteří ho podrobují kritice je současný opoziční zastupitel Prahy 3, Mojmír Mikuláš. Co mu vadí?
V červnových radničních novinách Prahy 3 jsem si přečetla vaši kritiku ohledně revitalizace Seifertovy ulice. Konkrétně pak možnou ztrátu šedesáti parkovacích míst. Je to opravdu reálné?
Bohužel ano. Jsou to jasná data, které jsme získali při veřejném projednání předmětné revitalizace. A s ohledem na současný stav a množství reálně zaparkovaných aut je tam v navrhovaném stavu úbytek cca 60 rezidentních míst. A teď se zkuste autorů nebo spíše politiků, kteří tuto podobu tlačí zeptat „Kde tedy těch 60 místních rodin s autem bude parkovat?“ Uvidíte jen krčení ramen. Oni vůbec neřeší nabídku nějaké jiné alternativy.
Koho myslíte konkrétně tím „oni“, sám jste členem Zastupitelstva Prahy 3?
No tak do projektu je zapojen Magistrát hl.m. Prahy, IPR a také vedení MČ Prahy 3. Z žižkovské radnice tu podobu nejvíce preferoval radní pro dopravu Ondřej Rut (Zelení), ale podporu to má, myslím, celé radnice včetně starosty Jiřího Ptáčka (TOP09). Samozřejmě konkrétní návrh zpracovávali architekti, ale na základě politického zadání. A jak je v Praze poslední roky zvykem, tak to zadání je protimotoristické.

Koncepční studie Sefertova, zdroj: iprpraha.cz
Je podle vašeho názoru celý návrh revitalizace Seifertovy ulice špatný?
Objektivně uvádím, že revitalizace Seifertovy je i z našeho pohledu žádoucí. Pochvalu zaslouží nové uložení tramvajové trati, které sníží hluk jedoucí tramvaje. A fandím všem snahám o dobré hospodaření s dešťovou vodou, o které se návrh snaží.
Ale pak už musím být kritický a to nejen u ztráty parkovacích míst.
Do Seifertovy jsou třeba násilně nacpané cyklopruhy, takže případný cyklista (funící do kopce) bude ve stoupání od Přibyslavické brzdit nejen auta, ale i tramvaje.
A na Sladkovského náměstí mají jet kola dokonce přes nástupní ostrůvek MHD. Opravdu se tam musí cpát kola i za cenu ohrožení chodců?
Pak také vzdálenost tramvajové zastávky od Bulhara ke Sladkovskému náměstí je moc dlouhá. Proč radnice Prahy 3 nebojovala za zachování zastávky Viktoria Žižkov (dříve Husinecká), která je přímo před stadionem Viktorky a hlavně před úřadem MČ Praha 3, který hojně navštěvují hlavně senioři, kteří budou muset 300 metrů pěšky.
Lze s tím ještě něco dělat, nebo už je tato podoba definitivní?
Tak já ještě bojovat budu. V pondělí na dopravní komisi Prahy 3 budu navrhovat usnesení, která by s podporou ostatních členů dopravní komise mohla ještě navrhnout úpravy projektu. Záleží na členech za TOP 09 + STAN, Pirátech a Zelených, jak se k věci postaví. Na základě výsledku se pak rozhodneme o dalším postupu.
A ještě jednu věc bych chtěl zmínit. Do průzkumu k podobě Seifertky bylo zařazeno více návštěvníků, než zde bydlících rezidentů. To je špatný postup bez většího respektu k místním.
A já se domnívám, že je to i záměr. A mohl bych mluvit o dalších mnoha participacích, které byly deformovány (u nás třeba Olšanská), aby přinesly „zelený“ výsledek. Takovou zkušenost mám díky aktivitám spolku JEDEME AUTEM, kde jsem předsedou, a kde mnoho těchto dopravní záležitostí řešíme.